Na základě požadavků uživatelů byla aplikace iGISDroid rozšířena o funkce „Provozní deník“ a „Hlášení poruch“. Tyto funkce otevírají nové možnosti pro práci s mobilním zařízením.
Provozní deník umožňuje pracovníkovi v terénu přímo měnit vybrané údaje provozované sítě. Požadavkem bylo, aby i ostatní uživatelé aplikace iGISDroid viděli změny ihned. Při běžném zpracování hlášení změny potvrzuje a schvaluje pracovník střediska GIS, tj. změna se projeví typicky další pracovní den. Provozní deník doplňuje stávající způsob zpracování tím, že vybrané změny se přímo zobrazují v atributním menu. Uživatel má proto ihned přehled o změnách, i když ještě nebyly schváleny a zapracovány na středisku GIS. Příkladem použití je změna stavu otevřeno/zavřeno, kdy uživatel vidí i několik změn během dne. Například v 8:00 bylo během opravy uzavřeno šoupě a v 9:00 po opravě bylo opět otevřeno. Rozsah hlášení a povolené objekty lze nastavit v konfiguraci.
Hlášení poruch nabízí možnost odeslání hlášenky poruchy do systému Evidence provozních událostí (EPU) k dalšímu zpracování. Je obdobou stávající funkce iGISu a její funkčnost je upravena pro ovládání v mobilním zařízení. K hlášence lze vložit i fotografie, které se pořizují přímo z aplikace iGISDroid.